17 listopada, 2008

U posjeti rodnom kraju

Jučer sam posjetila rodni kraj, svaki put obavezno posjetim grobove najmilijih no kod sv.Križa prizor neobičan.Ljudi rade na izgradnji novih grobova a ispred crkvice dva mladića mjere unutrašnjost i vanjski dio starih zidova. Upitala sam onako iz znatiželje. "Što se radi"?, odgovorili su mi da vrše neka ispitaivanja i pripremaju sve potrebno kako bi resturatori mogli započeti svoje radove, objekat bi trebalo obnoviti jer nije u sigurnom stanju.Malo sam se začudila jer mi je sam izgled potpuno zdrav no ipak nije. To će dokazati njihovo istraživanje.Vrijedno je spomenuti da se radi o najstarijoj građi usudim se reći u cijeloj imotskoj krajini i zbog toga je potrebno poraditi na tom našem biseru.Grobovi puni posjetitelja, puni cvijeća, svijeća, predivan sunčan dan. Ljudi dolaze, pale svijeće i molitvom odaju počast svojim namilijima.
Srela sam mnogo poznanika, a i mnogo nepoznatih koji su svratili do vječnih počivališta njima dragih.
Stara cesta koja vodi iz Zagvozda prema Rastovcu nekih kilometar u lošem je stanju, raskopana i uništena, kada se dođe do jednog raskrižja gdje se nastavlja nova cesta ljudi jednostavno ne znaju gdje dalje, pravac kuda je vodila stara cesta sada ne vodi nikuda, a oznaka nema. Nemate koga pitati, jednostavno skrenete lijevo i taj novi dio puta vodi do groblja svetog Križa. Ovo sam navela iz razloga jer sam i sama zalutala a mnogi su učinili kao i ja.Ovo je vrijeme kada se bliži Mrtvi dan pa evo neka ljudi znaju.
Julija Stapić Katić